La logicomatemàtica

El raonament lògic matemáticono existeix per si mateix en la realitat. L'arrel del raonament lògic-matemàtic és a la persona. Cada subjecte el construeix per abstracció reflexiva. Aquesta abstracció reflexiva nedi de la coordinació de les accions que realitza el subjecte amb els objectes.

El coneixement logicomatemàtic el construeix el nen en relacionar les experiències obtingudes en la manipulació dels objectes. Un exemple més utilitzat és que el nen diferència entre un objecte de textura suau d'un altre de textura aspra.

El coneixement lògic matemàtic és el nen qui el construeix en la seva ment a través de les relacions amb els objectes. Desenvolupant-sempre d'allò més simple al més complex. Tenint en compte que el coneixement adquirit un cop processat no s'oblida, ja que l'experiència prové d'una acció.

L'educador que acompanya al nen en el seu procés d'aprenentatge ha de planificar processos didàctics que permeten interaccionar amb els objectes reals

ACTIVITATS LOGICOMATEMÀTIQUES: